ID&T en Coca-Cola promoten recycling op festivals

De bedrijven ID&T en Coca-Cola zullen deze zomer weer samenwerken om festivalbezoekers te stimuleren het festivalterrein schoon te houden en hun afval te recyclen. Het starschot voor deze samenwerking is gegeven tijdens het Defqon.1 Festival in Biddinghuizen in het weekend van 19 juni .

Belang van recycling
Het festivalterrein was voorzien van voldoende voorzieningen om afval te sorteren. Het plastic afval werd apart ingezameld zodat het na afloop gerecycled kon worden en het plastic als grondstof voor bijvoorbeeld nieuwe flessen kan dienen. Om de bezoekers van het festival te stimuleren het terrein schoon te houden en hun afval in de juiste afvalbak te deponeren liepen er speciale ‘Green Teams’ rond. Zij vertelde de bezoekers waarom recycling belangrijk is en wat zij er zelf aan kunnen doen.

Duurzame samenwerking
ID&T en Coca-Cola zijn als sinds 2012 partners in duurzaamheid. Beide organisaties vinden duurzaamheid zeer belangrijk. De bedrijven zullen hun krachten inzetten op drie festivals deze zomer namelijk Defqon.1, Mysteryland en Welcome to the Future. Bezoekers worden op een originele manier attent gemaakt op het belang van recycling en gescheiden inzameling. Zo zijn er onder andere games te spelen waarmee ontdekt kan worden wat er met een flesje gebeurt nadat het is ingezameld. “Tijdens een groot evenement belandt afval snel op de grond of in een verkeerde afvalbak. Daarom zijn we erg blij met deze samenwerking met ID&T, die met hun festivals honderdduizenden mensen bereiken. We willen bezoekers op een bijzondere manier laten inzien dat een leeg flesje nog steeds waarde heeft nadat het in de afvalbak is gegooid”, aldus Milou Hamelers, Recycling Manager van Coca-Cola Enterprises. “Dit is een geweldige kans om onze betrokkenheid bij duurzaamheid en recycling te tonen.”